Tuesday, April 14, 2009

AUTO KLIME


Klima uređaj u vašem automobilu je vrlo sofisticirani sistem koji zahteva redovno održavanje kao i svaki drugi deo automobila. Pre polaska na godišnji odmor, i po pravilu na duži put, obavezno izvršite kontrolu rashladnog
sistema u ovlašćenom ili specijalizovanom servisu.

U redovan servis auto klime spada čišćenje ventilacionih kanala, antibakterijsko čišćenje isparivača klima uredjaja kao i zamena polen filtera.

U našem servisu vam možemo najsavremenijom tehnologijom proveriti freon i ulje .
Servis auto klime (promena freona) se preporučuje na svake 2 godine.
Zamena polen filtera se preporucuje 2-3 puta godišnje.
Redovnim održavanjem auto klime omogućava se njen ispravan rad sto podrazumeva čist
i svež vazduh u kabini i otklanjanje prašine, masnoće, nikotina, neprijatnih mirisa, bakterija, mirkoba...

Kod nas važi neosnovano pravilo da je klima u automobilu štetna po zdravlje. Ovako uvraženo mišljenje je posledica velikog neznanja, neobaveštenosti i krajnje slobodnog tumačenja posledica koje nedovoljno održavani klima uređaj prouzrokuje. Mnogi vozači se ne usuđuju da uključe klimu kada su im deca u kolima, jer su mišljenja da je upravo ona uzročnik visoke temperature kod saputnika nakon dužeg putovanja. To je samo delimično tačno, ali uzrok za to svakako nije ispravna klima. Krivica je u ljudskom faktoru, pre svega po rečima vlasnika ovlašćenih servisa za klime, većina vlasnika automobila pa čak i profesionalnih vozača u vladi, ne znaju kako da pravilno koriste pomenuti uređaj. Da i ne govorimo o nepravilno podešenoj temperaturi, jer mnogi greše i misle da je apsolutno nebitno kolika je spoljna temperatura vazduha. U tome greše, jer veća razlika od 5-6 °C, u putničkom prostoru vozila u odnosu na spoljnu temperaturu, proizvodi svojevrsni temperaturni šok na ljudski organizam. Savet stručnjaka je da ako već preterujemo, u smislu da pravimo razliku između spoljne i one unutrašnje temperature veću od 10 °C, isključimo klimu 15-tak minuta pre završetka vožnje, kako bi se temperature, koliko-toliko izjednačile, a u isto vreme bi smo i pripremili organizam za izlazak na vrelo sunce.

Druga velika greška je neredovno servisiranje iste, a za zdravlje je najbitniji tretman čišćenja od algi, bakterija i virusa koji je potrebno primenjivati svake godine, ali ako ste recimo taksista ili često vozite veliki broj ljudi, i češće, otprilike na 6 meseci. Pri tome morate voditi računa da ga obavlja stručno lice. U protivnom, kada kupite recimo polovan automobil, koji je pri tome stajao nekoliko meseci na placu, prvo u inostranstvu a onda i kod nas, kupujete i bakterije njegovog prethodnog vlasnika. To ponekad izaziva respiratorne infekcije, blažeg ili težeg oblika sve zavisi od jačine vašeg, imuniteta I vaših ukućana ali i od vrste virusa, algi i već pomenutih bakterijaKada je o dopunjuvanju klima reč, tu situacija takođe nije ni izdaleka gledano jednostavna. Pre svega, freon je smeša gasa i ulja, koji se nalazi u sistemu pod određenim pritiskom. Dopunjavanje klima je rizično, pogotovo što to kod nas rade nestručni majstori. Često se vrši dopunjavanje neodgovarajućim uljima, čak i freonima koji nisu predviđeni za auto-klime. Naime, pogrešno je što se u nekim servisima dopunjuje samo gas, a potrebno je da se ispoštuje propisani odnos ulje-gas, što je različito kod svakog modela klima-uređaja. Dopunjavanja u principu nisu preporučljiva, pošto je dozvoljena tolerancija od 25 do 50 g gasa. Takođe, veoma je teško utvrditi koja je količina gasa i ulja u sistemu. Izuzetno je važno u kom je trenutku klima prestala da hladi. Ako se to dogodilo dok je klima uređaj radio, rashladna tečnost je iscurila na strani visokog pritiska i tada nema mogućnosti za dopunjavanje. Ako je freon iscureo na strani niskog pritiska, tada je moguće dopuniti sistem, ali samo po parametrima koji su strogo utvrđeni. Najveći problem je što su naši vozači nemarni, ne obavljaju redovnu kontrolu, (dvogodišnji) servis ili na 50.000 pređenih kilometara, na kojem se ispituje čak 17 operacija celokupnog sistema. Već se sete klime po pravilu negde na proleće, kad zapeče prvo sunce. Tada uglavnom konstatuju da klima ili ne hladi efikasno ili da ne radi uopšte. Pitate se, ima li leka tome? A rešenje je krajnje jednostavno, klimu treba koristiti tokom čitave godine, pa i zimi. Dovoljno je da jednom nedeljno pustite klimu da radi desetak minuta. Pri tome treba isključiti ideju da klima može i da greje, to je u potpunosti nonsens.

Ali klima može da smanji vlagu u automobilu i u zimskim uslovima vožnje kada je smanjena vidljivost, da odmagli unutrašnja stakla. Na taj način će se i trenutno povećati pritisak freona u celom sistemu, te neće doći do odvajenje ulja od gasa, i dalje do curenja iz sistema.



container seal
Computer Fundamentals
nikon d5000
timber frame houses
www.dankennedydownloads.com
psychic readings, negative energy clearing, relationship clearing, chakra cleansing
NASCAR Schedule
Indianapolis Divorce Lawyer
http://www.myvibe.ca
electrician london

No comments:

Post a Comment